Mijn leven als werkende millennial verloopt iets anders dan verwacht. In plaats van dagenlang verhaaltjes tikken op mijn blog, gaat het er in werkelijkheid toch wat anders aantoe. Ik heb me, net als veel andere millennials, ontpopt tot ware ondernemer, of onderneemster (al vind ik dit woord toch wat gek klinken) van mijn zonnebrillenwebshop la lunettes en van creatieve tak dubbel-dwars. Twee toffe bedrijven waarvan ik de eerste graag in het bijzonder uitlicht.

Zonnebrillenwebshop la lunettes

Tijdens de coronacrisis begonnen de handen van mijn vriendin en toen nog collega Laura te jeuken. We wilden iets leuks, iets nieuws, iets uitdagends. Een webshop was al snel het antwoord, waarna met onze voorliefde voor accessoires en daarmee ook zonnebrillen, onze webshop lalunettes.nl ontstond. Een webshop met opvallende, een tikkeltje gedurfde en betaalbare zonnebrillen en zonnebrillenkoordjes. Niet veel later bereiden we ons assortiment uit met een gave festival collectie: bijzondere festival zonnebrillen en glittersteentjes voor de ultieme festivallook. Tenslotte kwam er, volledig meegaand met de trend, onze blauw licht filter brillen collectie. Een collectie met ‘gewone’ brillen met een speciaal blauw licht filter, geschikt wanneer je, zoals ik, veel achter de computer, laptop en/of telefoon geplakt zit. Zo was het cirkeltje rond. Van giebelende marketeers tot ware ondernemers, het hele jaar rond.

Valkuilen van beginnende ondernemers

Of het allemaal gemakkelijk ging? Zeker niet. Van torenhoge invoerrechten op onze custom-made gold plated tagjes tot iDeal dat het twee weken na de lancering van de webshop VIJF (!) weken lang niet deed. Het ging ons zeker niet voor de wind. Ook het doen van belastingaangifte, het opzetten van onze eigen webshop en het installeren van plugins en andere technische zaken waren zeker nieuw voor ons. But we did it! Gewoon doen, gewoon proberen, gewoon gaan. Iets waar ik de afgelopen 12 maanden enorm veel van geleerd heb.

Eind goed, al goed

Het leuke? Eind mei 2022 bestaat la lunettes alweer een jaar. EEN JAAR! En terwijl de bestellingen mondjesmaat binnenstromen, de organische bezoekers aantrekken en producten uitverkocht raken drinken wij daar een goed glas wijn op. Proost!

Share This